jak dzieliliśmy się rezultatami projektu " Z matematyką razem do Europy"
Grupami docelowymi, których dotyczyły działania upowszechniające i promujące rezultaty były: dzieci przedszkolne, rodzice, nauczyciele, współpracownicy ,dyrektorzy i placówki oświatowe oraz instytucje i środowisko lokalne. Promocją, a zarazem upowszechnianiem była konferencja na temat realizacji projektu „Z matematyką razem do Europy ” w ramach projektu „Ponadnarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków PO WER z udziałem licznej grupy dyrektorów i nauczycieli placówek przedszkolnych i przedstawicieli Rady Rodziców, Urzędu Miasta Bydgoszczy i przedstawicieli Policji. Ważnym elementem dzielenia się doświadczeniami i rezultatami były 2 biuletyny przedszkolne- wydania specjalne, które przybliżyły społeczności przedszkolnej szczegóły mobilności nauczycieli, efekty, dokonaniach i ciekawe sytuacje edukacyjne Rodzicom .Promocją był także Przegląd Tańców europejskich w MDK Modraczek dla przedszkoli z terenu miasta Bydgoszczy, który popularyzował dorobek kultury europejskiej, promował talenty i integrował społeczność przedszkolną. W przedszkolu odbył się natomiast przegląd „Tańców w kole- Taneczne Mandale”. Dzieci rozwijały swoje umiejętności z zakresu nauki języka angielskiego podczas międzygrupowego konkursu „Gier planszowych i dydaktycznych”. Innym przedsięwzięciem były konkursy miejskie: na kartkę świąteczną z elementami figur geometrycznych pt. „Jestem projektantem kartki świątecznej” oraz „Przestrzenna Walentynka”. Miały miejsce spotkania z dziećmi z innych przedszkoli, podczas których dzieci słuchały literaturę w języku angielskim, śpiewały piosenki, bawiły się w gry, wyliczanki, rozwiązywały zagadki w języku obcym. Ciekawymi wydarzeniami z udziałem społeczności przedszkolnej i zaproszonych gości promującym i upowszechniającym projekt były: festyn rodzinny „Bajkowo-Europejski” na Powitanie Lata, Festyn Rodzinny Matematyka na ziemniaczanym festynie i Festyn Rodzinny na Pożegnanie Lata, gdzie w różnorodny sposób przy współpracy rodziców, dzieci kadry i pracowników placówki przedstawiono bogactwo kulturowe wspólnoty europejskiej. Promocja i upowszechnianie projektu miała miejsce także na festynie osiedlowym „ XX Wiosna na Wyżynach z okazji XIV rocznicy wstąpienia Polski do Unii” Informacje o realizacji projektu przekazywane były systematycznie rodzicom dzieci przedszkolnych podczas zaplanowanych spotkań i zebrań, dyżurów nauczycielskich, także w formie prezentacji multimedialnych. Ponadto dogodnym momentem do zaprezentowania treści programowych były zajęcia popołudniowe i Dzień Otwarty dla dzieci i rodziców w spoza placówki, którzy zainteresowani byli placówką i jej ofertą. Rodzicom naszych przedszkolaków nowe umiejętności, wiedzę o kulturze europejskiej i umiejętności językowe prezentowano na zajęciach otwartych, w których mogli brać aktywny udział. Nauczyciele w codziennej pracy dydaktycznej wprowadzali systematycznie tematy z dziedzictwa kulturowego Wielkiej Brytanii. Promocja opierała się także na umieszczeniu w holu przedszkola tablicy informującej o zadach projektu i programu oraz fotograficznej dokumentacji mobilności nauczycieli wraz z ciekawymi kącikami pamiątek i gadżetów. Przeprowadzono „Telekonferencje” dzieci przedszkolnych z nauczycielami przebywającymi na mobilności w Londynie i Cambridge, na które dzieci przygotowały angielską budkę telefoniczną. Dzieci brały udział w konkursie na matematyczną kolorowankę zadaniową, w którym wykorzystały wiedze i umiejętności z zakresu matematyki i języka angielskiego. Awans zawodowy jednej z uczestniczek projektu i mobilności był sytuacją, która promowała projekt, przekazano urzędnikom i dyrektorom bowiem w ciekawy sposób jego założenia i efekty. Wzbudziło to duże zainteresowanie komisji egzaminacyjnej. Promocja i upowszechnianie ma swoje odbicie na umieszczaniu wzbogacających placówkę pomocach dydaktycznych. Oznaczone są one widoczną naklejką z logo PO WER. Poprzez udział w projekcie rozszerzona baza materiałowa przedszkola została w znacznym stopniu unowocześniona, zmodernizowana. Ponadto była systematycznie wykorzystywana w codziennej pracy nauczycieli oraz podczas uroczystości, konkursów, konferencji przez co była widoczna dla rodziców, uczestników-placówek, dzieci ,innych nauczycieli i gości.