zabawy logopedyczne
- Dzień 24.03.2020 r.
Zabawa w „Myszkę i kotka”, czyli prawidłowa realizacja głoski [sz]
Pamiętamy, że buzię układamy w dzióbek, a język unosimy do góry
Powtarzamy „czarodziejskie” sylaby: sza, sze, szo, szu
Może komuś uda się zapamiętać i pięknie wyrecytować cały wierszyk?
Trzymamy kciuki, życząc miłej zabawy ☺
Załącznik nr 1 https://pin.it/yOMCslG
Aleksandra Łukowska i Marta Kierzkowska
- Dzień 25.03.2020 r.
Dziś ćwiczymy piękną wymowę z Maszą, Waszą ulubioną bajkową bohaterką ☺
- Powtórzcie wyrazy: szalik, koszulka, kapelusz, apaszka, naszyjnik
- Dorysujcie na wieszakach wymienione elementy
Wierzymy, że pomogliście Maszy zrobić wiosenne porządki w szafie
Załącznik nr 2 https://pin.it/5i2pz48
Aleksandra Łukowska i Marta Kierzkowska
- Dzień 26.03.2020 r.
Witamy Was serdecznie! Zabawy dźwiękonaśladowcze to propozycja na czwartek ☺
Spróbujcie wydać dźwięki podobne do tych, które wydają przedmioty i postaci na poszczególnych obrazkach.
A może stworzycie kolejną kartę pracy z własnymi pomysłami? Zachęcamy …
Załącznik nr 3 https://pin.it/6zPnUpg
Aleksandra Łukowska i Marta Kierzkowska
30.03.2020 r. (poniedziałek)
Pomysłowa „dmuchajka” do ćwiczeń oddechowych
(źródło: Pinterest)
Wykonaj wspólnie z rodzicem według polecenia lub stwórz wzór pomocy według własnego pomysłu ;-)
Zabawa:
- Nabierz powietrza nosem i dmuchaj w słomkę tak, by piłka uniosła się do góry ale nie wypadła z zabawki
- Pamiętaj o zasadach higieny – każdy uczestnik zabawy musi mieć swoją słomkę
31.03.2020 r. (wtorek)
Posłuchaj uważnie czytanego przez rodzica tekstu i dokończ rymowankę
(Źródło: Logopedia. Ćwiczenia służące doskonaleniu percepcji słuchowej, zeszyt 3, MAC, 1997)
( załącznkik1 RYMOWANKI)
- 27.03.2020 r.
Oto ostatnia propozycja w tym tygodniu, czyli wspólne czytanie ☺
Usiądź z kimś dorosłym i przeczytajcie wspólnie podany tekst. Pamiętajcie, aby użyte wyrazy były poprawne pod względem gramatycznym.
Życzymy spokojnego weekendu. Czekamy na Was w poniedziałek z kolejną porcją zabaw
Załącznik nr 4 https://pin.it/2tRgGrY
1.04.2020 r. (środa)
Wyobraź sobie, że ktoś zabrudził staw, w którym pływały ryby. Trzeba je przenieść do czystego stawu!*
(Źródło: Logopedia. Ćwiczenia służące doskonaleniu rozwoju ruchowego, zeszyt nr 5, MAC 1996)
06.04.2020
Łódki z nakrętek
- Wykonaj łódkę wg podanego wzoru
- Napuść wody do miski
- „Zwoduj” łódkę
- Dmuchaj na łódkę przez słomkę
- Może zrobicie domowe wyścigi łódek?
Życzymy miłej zabawy:
Aleksandra Łukowska
Marta Kierzkowska
Gimnastyka buzi i języka
- Możesz wykonywać wszystkie zadania, które przygotował pingwin
- Możesz wydrukować planszę, przygotować kostkę do gry i pobawić się wspólnie z rodzicami i rodzeństwem.
07.04
Zabawa paluszkowa
- Poproś kogoś dorosłego o wspólną zabawę.
- Słuchaj czytanego tekstu
- staraj się pokazać zadania poszczególnych paluszków
- Jesteś w stanie nauczyć się wierszyka na pamięć?
09.04
Stroik wielkanocny
- Wykonaj dowolny stroik wielkanocny ze świeczką, np.
- Zapal świeczkę (koniecznie z osobą dorosłą!!!)
- Dmuchaj na świeczkę tak, aby nie zgasła.
Uwaga!
♥Nabieraj powietrze nosem
♥Staraj się tak regulować strumieniem powietrza, aby wystarczyło Ci jak najdłużej
♥Pamiętaj, aby strumień świecy delikatnie się odchylał, ale nie gasł, gdy na niego dmuchasz
kostka do ćwiczeń artykulacyjnych
- Spróbuj wykonać kostkę
- Rzuć kostką i podejmij wylosowane wyzwanie ☺
kostka do ćwiczeń artykulacyjnych
- Spróbuj wykonać kostkę
- Rzuć kostką i podejmij wylosowane wyzwanie ☺
14.04.20
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
„Poplątane jamniki”
- Rymowanka utrwalająca głoski [k], [g]
- wierszyk ćwiczący pamięć- ZALACZNIK JAMNIKI
15.04.2020 r. (środa)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
„Lody”
• Ćwiczenie podparcia oddechowego:
- wytnij kulki i spróbuj przenieść je słomką na wafelki, które trzymają dzieci.
• Nazwij kolory kółek
• Jak myślisz jakie lody mają smaki?
• Możesz wylepić samodzielnie gałki lodów np. plasteliną
17.04.20
Sudoku logopedyczne utrwalające prawidłową wymowę głosek ciszących
• Nazwij obrazki
• Ułóż wyrazy tak, aby w każdej kolumnie, wierszu i sektorze znajdował się tylko jeden taki sam obrazek
20.04
„Sześć jajeczek”
- Ćwiczymy piękną i wyraźną wymowę samogłosek
- Przesadnie artykułujemy wymawiane głoski: A, E, I, O,U, Y
http://zdjecia.interia.pl/galeria,gcsi,A1F62A46FCAD7FAE760D19F4AAED303E5458AB0B#/
22.04.2020 r.
„Jaś mądrala"
- Powtarzamy sylaby (zaznaczone na kolorowo)
- A może ktoś będzie umiał powtórzyć cały, trudny wierszyk?
23.04.2020
„Kółko małe, kółko duże”
- Ćwiczymy pamięć i koordynację ruchową
- Mówimy i pokazujemy
24.04
„Kuchenna logopedia”
A teraz pomożemy mamie w kuchni wykonując jednocześnie ćwiczenia warg, języka i podniebienia.
27.04.2020 r. (poniedziałek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
RYMOWANKI
1. wersja (poziom łatwiejszy):
Dorosły czyta tekst, a dziecko wskazuje części ciała wymienione w wierszu.
2. wersja (poziom trudniejszy)
Dorosły czyta wers, a dziecko kończy dopasowując rym.
zał.
28.04.2020 r. (wtorek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
SEKWENCJE
Układanie sekwencji to zadanie polegające na odgadnięciu reguły, rytmu i dopasowaniu brakującego elementu do ciągu obrazków.
zał.
29.04.2020 r. (środa)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
RYSOWANIE PO ŚLADZIE
1. Nazwij obrazki
2. Wybierz dowolny obrazek i włóż do koszulki foliowej
3. Postaraj się rysować po śladzie pisakiem, bez odrywania ręki.
4. Po skończonej pracy wyjmij obrazek. Na folii zobaczysz swoje dzieło :-)
zał.
30.04.2020 r. (czwartek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
UTRWALAMY POPRAWNĄ WYMOWĘ GŁOSKI [S]
1. Nazwij obrazki
Pamiętaj, że przy wymowie głoski [S] zęby są złączone, a język leży za dolnymi zębami.
2. Może uda Ci się przeczytać napisy i dopasować je do właściwego obrazka?
zał.
04.05.2020 r. (poniedziałek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
RULETKA
- zakręć kołem
- zobacz jakie ćwiczenie wylosowałeś
- spróbuj wykonać zadanie przed lustrem
https://wordwall.net/pl/resource/1007337
05.05.2020 r. (wtorek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
Orientacja przestrzenna
- poproś rodzica, aby czytał po kolei polecenia zawarte w opisie karty pracy
- spróbuj narysować wymienione elementy w odpowiednim miejscu
zał. nr 1
06.05.2020 r. (środa)
Cztery Pory Roku
- Przyjrzyj się ilustracjom
- Powiedz, co zauważyłeś
- Czy potrafisz wymienić wszystkie pory roku?
- Wytnij i ułóż obrazki wg następujących po sobie pór roku
- Możesz pięknie pokolorować ilustracje
zał. nr 2
07.05.2020 r. (czwartek)
Gimnastyka buzi i języka
- poproś rodzica o przeczytanie polecenia
- Wykonaj dokładnie ćwiczenia przed lustrem
- Każde powtórz minimum 5 razy
zał. nr 3
08.05.2020 r. (piątek)
Ćwiczenie słuchowe
- Poproś rodzica, aby przeczytał zdanie z ćwiczenia
- Zastanów się, co nie pasuje
- Wstaw odpowiedni wyraz tak, żeby zdanie miało sens
zał. nr 4
11.05.2020 r. (poniedziałek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
AUTA - ZABAWA NIE TYLKO DLA CHŁOPCÓW
1. Dopasuj do każdego auta odpowiednią przyczepę
2. Czy potrafisz odczytać litery? Jeżeli jeszcze nie umiesz, poproś o pomoc rodzica.
3. A teraz nabierz dużo powietrza nosem i spróbuj wymawiać długo poszczególne samogłoski, np. aaa... rysując jednocześnie palcem drogę od auta do przyczepy oznakowanej tą samogłoską.
auta zał. nr 1
12.05.2020 r. (wtorek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
LALE - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIEWCZĄT
Oto lale: Ola, Ala, Ela i Ula
Porozumiewają się one dziwnym językiem.
Jeżeli potrafisz, odczytaj te sylaby, albo powtórz za kimś dorosłym.
Ćwiczenie wykonuj powoli i bardzo dokładnie.
lale zał. nr 2
13.05.2020 r. (środa)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
ĆWICZYMY WYMOWĘ GŁOSKI [S]
1. Wykonaj poprawnie ćwiczenia buzi i języka
zał. nr 3
2. A teraz powtórz sylaby zapisane w chmurkach
zał. nr 3a
Pamiętaj, że język przy wymowie głoski [s] leży za dolnymi zębami, a buzia lekko się uśmiecha ;-)
14.05.2020 r. (czwartek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
ĆWICZYMY POPRAWNĄ WYMOWĘ GŁOSKI [S]
Nazwij poprawnie wszystkie obrazki.
Pamiętaj, że język przy wymowie głoski [s] leży za dolnymi zębami, a buzia lekko się uśmiecha ;-)
zał. nr 4
14.05.2020 r. (piątek)
Aleksandra Łukowska, Marta Kierzkowska
ĆWICZYMY WYMOWĘ GŁOSKI [SZ]
1. Wyszukaj na ilustracji wszystkie przedmioty z głoską [sz]
2. Nazwij poprawnie te przedmioty. Pamiętaj, że język skierowany jest ku górze, a usta tworzą dzióbek ;-o
2. Pokoloruj obrazek
zał. nr 5
Pliki do pobrania:
- 1.RYMOWANKI
- staw
- staw
- czy potraficie przyporzadkować bohaterów wierszyków do obrazków?
- czy potraficie przyporzadkować bohaterów wierszyków do obrazków?
- JAMNIKI 14.04.20
- lody
- do zadania z 16.04.20
- sudoku ciszące
- sześć jajeczek
- 21.04 Jasiu
- 22.04.
- 24.04 kuchenna logopedia
- 27.04
- 28 .04 sekwencje
- 29.03 Jaś mądrala
- 30.04
- 29.04
- 30..04
- 05.05.20
- 06.05.20
- 07.05.20
- 08.05.20