rodzaj aktywności 31.03
Ewa Turek Małgorzata Wiącek
1. „Jaką porę roku teraz mamy?”- zagadka wprowadzająca
W marcu się zaczyna,
gdy się kończy zima.
Przyjdzie z wiatru ciepłym wiewem,
z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem.
2. „Zielona wiosna”- nauka piosenki, słowa i muzyka D. i K. Jagiełło
Ćwiczenia ortofoniczne na bazie piosenki.
1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum
Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)
2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle
Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)
3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir
Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.
3. „Pani Wiosna”- zabawa twórcza
Z dostępnych materiałów, dzieci tworzą kukiełkę Pani Wiosny.
Potrzebne materiały:
- papierowa rolka po ręcznikach kuchennych lub dwie sklejone taśmą rolki po papierze toaletowym
- dwie białe kartki papieru ksero
- zielone serwetki lub bibuła (na sukienkę)
- zielona włóczka lub bibuła lub paski zielonego papieru (na włosy)
- taśma klejącą
- klej
- mazak