rodzaj aktywności 30.04

Opublikowano: 2020-04-29 21:28, Numer artykułu: 25754
Anna Piskorska i Maria Adamczewska
 
 1.Obejrzyj zapis małej i wielkiej, drukowanej i pisanej litery „Ż,ż” 
* Narysuj w powietrzu i na podłodze literę „Ż,ż”
* Analiza i synteza słuchowa słowa „żaba”. 
 
 Proszę, aby dzieci:
* podzieliły słowo „żaba” na sylaby, ile sylab słyszy?
* podzieliły słowo „żaba” na głoski, ile głosek słyszy?
* Co słyszycie na początku wyrazu: „żaba”?
 
Wiersz: "Żubr Jan "
Żubr swe dzieci liczył z żoną:
Pierwsze w żabot przystrojono.
Drugie w życie bryka żwawo.
Trzecie miesza żwirek z trawą.
Dwa pobiegły po żołędzie.
Trzy przez żółte skaczą żerdzie.
Jedno z żółwiem je żonkile.
Żubry myślą dłuższą chwilę…
Nie policzą, to zbyt trudne!
Zbyt zawiłe i zbyt żmudne.
 
*Proszę, aby dzieci znalazły wszystkie słowa z literą ‘Ż,ż” i samą literę zaznaczyły w tekście na niebiesko. 
* Proszę przeczytać jeszcze raz wiersz dziecku, by postarało się policzyć, ile dzieci miał żubr Jan ?
 
2.Obejrzyjcie film edukacyjny przedstawiający słowa z nową literą
https://www.youtube.com/watch?v=eLANVg7IKBo
 
3. Proszę o wykonanie zadań w podręczniku z literą: „Ż,ż”