rodzaj aktywności 20.04

Opublikowano: 2020-04-19 15:25, Numer artykułu: 25253

Marzenna, Izolda

Edukacja poznawcza

Czytamy dziecku wiersz. Prosimy, żeby dziecko wymieniło zwierzęta występujące w wierszu. Następnie rodzic naśladuje głosem wybrane zwierzę a dziecko odgaduje jakie to zwierzę.

Wiersz E. Matłosz  „Pokłóciły się zwierzęta”

Dnia pewnego na podwórku

Pokłóciły się zwierzęta

O to kto ma dłuższą pamięć

I kto dłużej z nich pamięta.

Kura:  Koo, ko, ko

Kaczka: Kwaa, kwa, kwa

Baran : Beee

Świnka: Kwik

Kto z nas dłuższą pamięć ma?

Pies zaszczekał: Hau, hau, hau

Indyk zagulgotał: Guull

a kot, który ciągle spał

miauknął tylko cicho: miau

Nic z tej kłótni nie wynikło

Bo zwierzęta przez  dzień cały,

o co była awantura,

wszystkie pozapominały.

Na zakończenie zapraszamy do wspólnego tańca „Kaczuszki”

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94