pomoc psychologiczno pedagogiczna Joanna Sz.19.05
„Drzewa na wietrze”
Dziecko stoi w rozkroku i trzyma ścierkę lub ręcznik oburącz za końce z rękami wzniesionymi do góry.
Kołysze się na boki nie odrywając stóp od podłoża, tak jak drzewa na wietrze.
„Mycie pleców”
Dziecko trzyma ręcznik oburącz za końce, przekłada go za plecy mając jedną rękę pod ramieniem a drugą nad ramieniem. Przesuwa ręcznik w górę i w dół tak, jakby chciał wytrzeć plecy.
„otwieranie i zamykanie książki”
Dziecko rozkłada przed sobą ręcznik-książkę na podłodze. Siada w siadzie zgiętym, ręce w podporze z tyłu. Dziecko chwyta jeden koniec książki i zamyka, następnie chwyta ten sam koniec i otwiera. Pamiętaj, że pracuje prawa i lewa stopa.
„Wędrujący ręcznik”
Leżenie tyłem(na plecach) , ramiona w bok, nogi ugięte, stopy oparte o podłogę- próba uchwycenie palcami stóp leżącego na podłodze ręcznika, uniesienie w górę i umieszczenie go na brzuchu. Powtórzyć 5 x
„Pada deszcz, świeci słońce”
Dziecko spaceruje po pokoju przy muzyce. Na hasło rodzica „pada deszcz”- kuca i zakrywa się przed deszczem ręcznikiem , na „hasło świeci słońce”- spaceruje swobodnie po pokoju.