pomoc psychologiczno-pedagogiczna Anna Z.28.04
Propozycja ćwiczeń w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne:
- „pszczoły” - dziecko biega po pokoju wymachując rękami zgiętymi w łokciach (powoli, szybko), kręci się wokół własnej osi
- „pszczoły w górę” - dziecko leżąc na plecach unosi nogi i ręce jak najwyżej w górę
- „za głosem” - dziecko z zamkniętymi oczami przekręca się w siadzie w stronę dźwięku bzyczenia
- „lata pszczółka” - dorosły leżąc na plecach unosi na zgiętych nogach dziecko i delikatnie je kołysze, a później dziecko siada na huśtawce z koca i jest kołysane przez dwóch dorosłych
- „wysoko, nisko” - dwóch dorosłych unosi dziecko w górę coraz wyżej
- „taniec pszczół” - dziecko z dorosłym w parze siadają i wstają na przemian
- „sklejone skrzydełka” - dziecko stara się rozdzielić złączone z tyłu ręce dorosłego
- „taniec z królową”- dziecko biega za dorosłym i naśladuje jego ruchy (bieganie w kółko, po ósemce, wężykiem, kucanie - siadanie na kwiatku)
- „do ula” - dziecko biega po pokoju, na sygnał „bzz” chowa pod klęczącym dorosłym
Ćwiczenie relaksacyjne:
- masażyk do wiersza „pszczółki” Anny Wojdeckiej
Wstała słońca złota kula (rysujemy słońce) wyleciały pszczoły z ula (rozpostarte palce przesuwamy w różnych kierunkach) lecą pszczoły do ogrodu (rysujemy kwadrat) lecą pszczoły szukać miodu (znak zapytania) pierwsza pszczółka robi kółka (rysujemy cyfrę i kółeczka) druga pszczoła siostry woła (rysujemy cyfrę trzecia leci tuż naprzeciw (rysujemy cyfrę, dwa palce zbliżają się do siebie) czwarta leci wprost na dzieci (rysujmy cyfrę, myli z kwiatem słodką watę (rysujemy kwiat) piąta lubi biały łubin (rysujemy cyfrę) szósta pszczoła kocha zioła (rysujemy cyfrę) siódma z ósmą pyłkiem sypie (rysujemy cyfry, opukujemy opuszkami palców) bo zbierają miód na lipie i dziewiąta też się krząta (rysujemy cyfrę) a dziesiąta jest w złym stanie (rysujemy cyfrę) - użądliła właśnie ……(wbijamy palec w pośladek lub inną część ciała)