pomoc psychologiczno-pedagogiczna Anna Z.17.04
Propozycja 2 zabaw, które rozwijają spostrzegawczość, kształtują umiejętności klasyfikacji oraz rozwijają myślenie:
Zabawa „ Co tu nie pasuje?”. Prezentujemy dziecku obrazki z przedmiotami lub przedmioty. Zadaniem dziecka jest wyszukanie przedmiotów nie pasujących do zbioru i uzasadnienie dlaczego ( np. na stole leży miś, lalka, klocek, łyżka; co tu nie pasuje?, nie pasuje łyżka ponieważ to jest zbiór zabawek, a łyżka nie jest zabawką).
Zabawa „Co do czego pasuje?”. Prezentujemy dziecku obrazki z przedmiotami lub przedmioty. Zadaniem dziecka jest uporządkować je w grupy pod kątem, co do czego pasuje. Rodzic dąży do tego, aby dziecko uzasadniło jakimi kryteriami się kierowało (np. lalka, auto, klocek to są zabawki; łyżka, nóż, widelec to są sztućce itp.).