pomoc psychologiczno- pedagogiczna Anna Z. 12.05
Propozycja ćwiczeń w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne:
- dziecko dotyka, wskazuje poszczególne części ciała do słów wiersza:
Oto moja buzia,
czoło do głaskania,
oczy do patrzenia,
nos do wąchania,
usta do jedzenia,
usta do mówienia,
uszy do słuchania,
policzki lubią być głaskane,
policzki lubią być oklepywane.
to jest moja szyja,
dobrze się spisuje,
dźwiga moją głowę, więc dużo pracuje
To jest moja głowa,
na niej moje włosy,
moje włosy lubią być głaskane,
moje włosy lubią być czesane,
moje włosy lubią być układane.
- „pada deszczyk” - nasze paluszki zamieniają się w krople deszczu i spadają nam na głowę, na szyję na plecy, na brzuszek, na nóżki itp.
- „deszczyk kapie”- dziecko i dorosły chodzi po pokoju powolutku i na paluszkach (tak aby nie było ich słychać)
-„deszczyk zacina” - dziecko i dorosły chodzi po pokoju szybko i na całych stopach głośno tupiąc
- „spada kropelka deszczu” - dziecko podskakuje jak najwyżej trzymane przez dorosłego za ręce i opada na dół
- „małe parasolki” - każde dziecko rozkłada ręce na boki kręcąc się wokół własnej osi, a następnie pary (dorosły i dziecko) trzymając się za ręce tańczą w kółeczko (raz w jedną, raz w drugą stronę - dorosły prowadzi)
- „suchy teren” - dziecko chodzi po pokoju tylko po rozłożonych kartkach gazet
- „odgłosy deszczu” - wszyscy chodzą po pokoju na dźwięk gwizdka zatrzymują się i stukają paluszkami w różne powierzchnie- „rozkładamy, składamy parasol”- dziecko z dorosłym trzymając chustę na zmianę zbliżają się i oddalają od siebie
- „parasol w górę, parasol w dół” - unoszenie i opuszczanie chusty